torsdag, september 16, 2010

Litt annet enn India-snakk

Jeg sluttet jo å spille volleyball for litt over 2år siden, grunnet skade i håndledd og at jeg var lei. For første gang i mitt liv sto jeg på bar bakke, uten noen form for lagsport som trening. Gjett om det var uvant/tungt å liksom skulle begynne å trene på treningssenter! Det klarte jeg da altså ikke å gjennomføre. Å ha kjæreste og så å bli samboer, taler for seg selv. Det blir gjerne noen kjærlighetskilo eller kosekilo ekstra.

Og nå er jeg lei. Jeg vil tilbake slik jeg var, og helst enda bedre! Jeg har begynt å trene på et treningssenter, og har fått dratt med meg samboern på å gjøre det samme!Søndag tok jeg min første joggetur i duskregnet, mandag på tredemølla og i dag skal jeg inn dit igjen.

Målet er å trene kondisjon minst 3ganger i uka, mellom en halvtime og en time. Styrke kun 1 gang i uka med det første. Jeg vil ikke sette noe mål om kg, for det handler ikke om hvor mye man veier (man kan ha tung beinbygning eller noe), det handler om et sunt og friskt utseende! Jeg har jo så klart satt meg et mål angående kg, for jeg vet jo sånn ca hva jeg lå på før, men det kan hende det blir mer muskler og det veier jo mer.

I tillegg spiser vi kun "ja-snacks", dette er vannmelon, appelsin, eple, gulerøtter og agurk (evt med dip) osv. Er det helg/lørdag KAN man spise popcorn (det er sunnere enn potetgull) eller noen biter mørk sjokolade. Jeg kommer aldri til å bli manisk på hva jeg spiser, for jeg vil leve litt også. Men jeg vil spise oftere, og ha sunnere mellommåltider, frokost og lunsj. Middager er vi allerede så flinke på.

Målet er å være fornøyd med meg selv til sommeren. Ting tar tid! Men dette skal jeg klare. Er så motivert for tiden, og det er deilig! I India blir det jo ikke trening da, men jeg legger jo et lite "grunnlag" nå før avreise :)

Jeg har aldri trent for å komme i bedre form, jeg har aldri trent for å se bedre ut og jeg har aldri trent regelmessig på et treningssenter (selv om jeg har jobbet på et i over 2år). Jeg har ikke hatt troen på at jeg kan bli bedre ved å gjøre det ekspertene sier, men så så jeg Nadia sin blogg og hun insprerte meg skikkelig! Her får man SE resultatet og høre om hvordan det er for en "normal/ekte" person. Hun har holdt på siden påske, og ja, ting tar tid, men hun har søren meg stått på! Om jeg blir halvparten så flink og effektiv som henne skal jeg være fornøyd! Men en plass må jeg starte, så blir det nok flere treninger etterhvert. Kanskje jeg tør å være med på spinning eller corebar (SKUMMELT!!) ? :D

1 kommentar:

Nadia sa...

Hei igjen :D Jeg ser på det du skriver at treningsgnisten har kommet tilbake til deg! Gratulerer med påbegynt trening og forbedret kosthold igjen :D Bare husk å ikke still for store krav og slit deg ut nå i begynnelsen. Den smellen har jeg gått på før og det er ikke noe kjekt.

Tusen takk for søtsøt nevning i innlegget ditt, og kos deg på trening i dag:D