fredag, oktober 15, 2010

Auroville


Da er det lenge siden jeg har skrevet her, og det er fordi det ikke er saa lett med internett her.

Har vaert i Manipal frem til mandag (11.okt). Vi har blitt godt kjent med noen studenter og vi har kost oss mye med de. De har tatt oss med ut paa fest og de har hjulpet oss til aa finne frem osv. Veldig koselig.
En gutt (Vishvak) synes jeg er ekstremt hvit" Oh my God, you are so white!
Jeg er nemlig den hviteste av oss hvitinger, og det synes han morsomt. Derfor maatte vi ta bilde saa klart!
Meg og Vishvak


Tirsdagskveld ankom jeg og Andreas Auroville som ligger utenfor Pondicherry paa ostkysten.
Etter 18 timer paa tog , 3 timer i taxi og 2 timer paa buss kom vi endelig frem, til... morket og ingenmannsland. Jeg ble litt sjokkert og tenkte "hva er det jeg har blitt med paa?"

Paa onsdag ble det derimot bedre. Det viste seg at det faktisk fantes noe her, det bare ligger litt spredt. Det er utrolig avslappende her, og vi merker ikke at vi er i India siden vi er omringet av europere og amerikanere like mye som vi er omringet av indere. Det er ikke saa mye aa gjore her, saa det blir veldig mye avslapping. Men det er derimot deilig etter aa ha reist rundt i India i over to uker.
Vi ble kjent med noen tyskere som tok oss med litt utenfor Auroville for aa drikke kokkosnott. Var spenning i seg selv aa kjore motorsykkel gjennom "jungelen" midt paa svarteste natta med tyskere som langt i fra hadde motorsykkellappen. Kokkosnotten var helt grei, ikke noe spesiell smak. Deretter dro vi tilbake til rommene vaare, hvor vi satt paa balkongen til tyskerne aa snakket. Koselig!

Matrimandir

I gaar var vi paa omvisning i Matrimandir. En byggning dekket av 42kg ekte gull, og hvor de som bor i Auroville kan meditere og soke konsentrasjon. Vi fikk meditere i 10-15 min og det var svaert behagelig og deilig! Var helt utrolig fint der inne! Google it! (Fikk nemlig ikke ta bilder)
Deretter leide vi en scooter for vi dro til landsbyen utenfor Auroville for aa spise litt og for aa ta ut penger.

Angaaende mat, saa har jo det gaatt kjempebra her i India. Helt til jeg kom til Auroville. Her sliter jeg, vi faar inkludert mat i overnattingen og det er ikke saa mye som matcher min smak her. Jeg har provd litt, men det funker ikke helt. Spiser derfor alltid en ekstra lunsj og gjerne en ekstra middag paa Visitor Center (hvor de faktisk tar imot kontanter).
utenfor rommet i Auroville

Paa sondag tar vi toget fra Chennai til Mangalore, og fra Mangalore til Goa. Er fremme i Goa paa mandagskveld. Da moter vi en god del andre ifra klassen, og vi skal vaere der i en ukes tid. Skal kun sole og kose oss. I tillegg kommer nok noen amerikanere vi har blitt kjent med dit samtidig, saa det blir moro!

I dag er det vel den 18. dagen i India, og det er noyaktig 5 uker igjen! Kjenner jeg begynner aa glede meg til aa komme hjem til faste rutiner, system, renhet og ikke minst Tor-Arne. MEN jeg gleder meg ogsaa helt utrolig mye til aa dra til baade Goa, Mumbai, Jaipur, Agra og Delhi! Skal bli moro! Tiden gaar egentlig ganske fort, faae haape den forsetter aa gjore det. :)

Angaaende hull-do, som jeg uttrykte min skrekk for her paa boggen for jeg dro: saa gaar det kjempebra! Hull-do er ingen hindring lengre, men jeg foretrekker vanlig do!

:)

1 kommentar:

Anonym sa...

veldig interessant, takk