mandag, oktober 25, 2010

Mumbai

Etter 12 timer paa buss er vi naa fremme i Mumbai! Det var litt sjokk aa komme til "ekte India" igjen. Vi har tross alt vaert i Goa og i Auroville de siste to ukene, med ikke saa alt for mye liv. Guttene var derimot frekkere i Goa enn det vi hadde forventet. Jeg ble saa provosert...

Vi ankom Mumbai etter aa ha kjort gjennom slummen og slitte strok. Gikk av bussen og ble omringet av taxi-sjaaforer. Kjorte videre inn i slitne strok, men saa kom vi til litt mer vestlige gater. Litt mer som vi har opplevd tidligere i India. Hotellet er fint, litt dyrt, 130nok natta per person(ja, det er dyrt i India), men alle andre hotell er fulle.

Omraadet vi bor i virker kjempefint. Cafeen Leopold ligger her forresten. Det er den cafeen som var blandet inn i skyting for noen aar tilbake. Gatene er fulle av fine butikker og boder, og det frister aa handle mye naa, men det blir litt tungvint aa maatte drasse med seg alt de neste 3-4ukene. Saa vi maa vel bare bite tenna sammen, og holde ut. hehe

Her i Mumbai skal de fleste av oss skrive reportasjer. Jeg vil skrive om Mumbai i tillegg til Jaipur Foot. Dette for aa ha en backup, men og for aa ha noe aa evt selge til interesserte :)

Helsestatus: Magekramper fra H#$*&#! Har spist noe jeg reagerer paa, saa magen min knyter seg sammen til tider og det gjor veeeldig vondt. Ellers er formen super! :)

Holder forresten paa aa lage lister over hva jeg vil savne med India, hva jeg ikke vil savne med India, hva jeg gleder meg til i Norge og hva som antyder paa at du har vaert litt lenge i utlandet. Den siste listen kommer paa nett snart :)

Ingen kommentarer: