lørdag, oktober 16, 2010

Siste dag i Auroville


One picture, one picture!

I dag har Andreas vaert med Jan, Jerry og Flow (tyske gutter vi har blitt kjent med) paa gaarden Jan og Jerry jobber paa. Dette fordi han onsker aa eventuelt skrive om dette. Jeg tok med derimot en dusj og saa syklet jeg ned til Visitors Center for aa spise frokost. Deretter kjopte jeg meg tre silke-kjoler for under 500NOK! GOD DEAL! De kjolene skal brukes flittig i Goa :)

Etter dette motte jeg Andreas og Flow paa Solar Kitchen for aa sitte litt paa nett for vi dro videre til stranda med Jan og Jerry (og noen andre tyskere). Vi kjorte da motorsykkel ut fra Auroville, og ut til det virkelige India. Kaos paa veiene ble plutselig et faktum igjen, og jeg var litt redd for aa falle. Men det gikk bra, stranda var ikke saa langt unna. Stranda var kjempefin og vi fikk med oss litt solnedgang.


Litt av stranda, laa rett ved en fiskerbygd.

Her i India er ikke solnedgangen noe spesiell, det skjer saa fort at man ikke merker det, men jeg fikk likevel noen fine bilder. Soloppgangen er derimot mye finere her, se paa Maren sin blogg - hun har noen kjempefine soloppgangsbilder!



Saa ble det middag paa Center Guest House hvor vi bor, og hvr vi har inkludert middag. De siste dagene har jeg faktisk provd det meste av maten de har servert. I gaar spiste jeg for eksempel gresskar-suppe og det var veldig godt!
Og hvorfor har jeg aldri provd annanas for?! Det er herved mitt nye godteri! Jeg har kun smakt annanas paa boks for, og det kan virkelig ikke maale seg med den ekte frukta. NYDELIG!

Naa slapper vi bare av, for vi skal ta taxi til Chennai i morgen. Toget gaar kl 1700 fra Chennai.
Blir vel nesten 1 og et halvt dogn paa reisefot!

Mange spor meg: hvordan ER India?
Jeg maa bare svare kisjee, det kan ikke beskrives. Jeg kan beskrive hva jeg opplever, saann halvveis, jeg kan prove aa vise hva jeg ser og gjor, men jeg kan ikke gi en beskrivelse av hvordan India faktisk ER. India er saa mye. India er ikke et land, en kultur, det er flere land og flere kulturer i et landomraade. India er fult av motsetninger og kontraster. India er veldig anderledes enn Norge. India er India!

Men jeg liker India, mer enn jeg hadde trodd faktisk. Det er saa mye fint aa se, saa mye fargerrikt, saa mye forskjellig. Jeg foler meg heldig som har muligheten til aa reise rundt i landet for aa oppleve en god del av India og ikke kun et omraade. Opplever man kun et omraade, kan man egentlig ikke si hvordan India er. Man maa oppleve litt forskjellig og selv da klarer man ikke aa si hvordan India er, men man klarer aa si litt mer.

Meg paa stranda

Ingen kommentarer: