fredag, oktober 29, 2010

Savn etter Norge

Magekrampene jeg fikk på søndag har gitt seg, men mageproblemene har ikke forsvunnet helt. I går ble det spying og en kveld i sengen. Ble litt bedre i dag, fikk i meg to toast og litt sjokolade. Men det er alt. Veldig kvalm. Fikk heldigvis havrekjeks fra Kjersti (min helt), og de er helt himelsk!

Både jeg, Maren og Kjersti har vært ugne i dag, så vi har kun vært på hotellet. Nå sitter vi derimot på en cafe og prøver å spise litt. Jeg klarer ikke, de har spist pizza. Har bestilt meg chips og is, så vi får se om noe av det går ned.

Akkurat nå er savnet etter Norge, norsk mat og Tor-Arne veldig sterkt. Ikke så morsomt å være syk i utlandet. Ikke så morsomt å ikke bli pleiet av kjæresten. Ikke morsomt å kun være omringet av utelandsk mat som ikke frister. Ritz-kjeks hadde vært supert! Det samme hadde melk vært.

Regner derimot med at jeg er frisk i morgen. At matlysten kommer tilbake, selv om det ser mørkt ut. Jeg klarer ikke tanken på tre uker til med slik mat. Jeg er veldig lei maten her nå. Veldig lei av å bestille mat ut ifra en meny. Skal bli utrolig godt å komme tilbake til Norge! Men nå er jeg jo så klart litt negativ siden jeg ikke er helt tipp topp. Jeg har det jo bra. Vi har kost oss med serier og film på pc'n. Vi har snakket i timevis om ting vi gleder oss til, eller om familie og venner generelt. Vi snakker mye om jula, og tradisjoner. Så jeg har det ganske bra selv om jeg er syk.

Tror de resterende tre ukene kommer til å gå fort. Har jo vært her i snart 5 uker nå, og de har jo rast avgårde. Jeg har hatt en mye bedre opplevelse enn forventet, hele India ble mer positivt enn forventet! :)

Det skal likevel bli godt å komme hjem til min herlige samboer, mine fantastiske venner og min flotte familie. Det skal bli deilig å få sove under vår sykt digge dobbeldyne. Det skal bli godt å gå med dongribukse og litt varmere klær. Melk, brød, nachos, taco, kjøtt, kjøtt, kjøtt skal jeg hive i meg. hehe. Ostepopp er også noe jeg savner. Og så gleder jeg meg helt vilt til jul og til julemarsipan! Skal bli godt å komme hjem til gode gamle Norge :)

Å reise til India er virkelig ikke noe jeg angrer på. Det har vært og er fortsatt en opplevelse for livet. Har fått opplevd mye moro, og fått sett masse. Har blitt et tøffere menneske, takler mer og mestrer mer. Tør mer.

Ingen kommentarer: